Sunday, March 31, 2013

School for firaz..

Skang ni super duper bz.. even weekend pun tak rehat langsung.. keja kat ofis plak byk... skang ni memang tak ader public holiday sampai bulan 5.. so keja straight 5 days n weekend pun settlekan pasal sekolah firaz n rumah kat shah alam.. memang serius memenatkan..

last 2 weeks kot.. dah 3 minggu aku dok ulang alik shah alam kl on weekend.. weekend ke 2 aku ulang alik tu.. aku pegi tgk sekolah utk firaz.. ader beberaper option..

 aper yg aku nak komen kat dlm ni adalah personal opinion n komen2 lepas2 ni semua adalah dari observation aku sendiri n dari pengalaman aku sendiri.. mungkin korang alami pengalaman yg berbeza dari aku..

1st sekali aku pegi tgk Brainy Bunch kat Putra Height.. mcm jauh skit dari rumah.. tapi aku mcm nak anta jugak ke brainy bunch sebab dia ader islamic knowledge + english.. n kalau baca website diaorang memang rasanya lengkaplar semua.. brainy bunch kat Putra Height ni dia dekat bangunan baru.. one city.. depan brainy bunch tu pun still ader construction building aper aku tak sure.. so mcm berhabuklar skit.. masa aku sampai tu ke centre tu.. orang kat kaunter brainy bunch tu mcm buat muka tercengang2 tgk aku.. masa ni aku mcm dah rasa lain dah.. hei.. ingat aku datang salah tempat ker. aku kena pegi kat kaunter bgtau aku dtg sbb tanya pasal brainy bunch.. barular dia punya principal rasanya kot kluar n duduk dgn kitoarnag. pastu ulur templete.. terang skit2 jer.. aku rasa dia pandang aku mcm x mampu kot sebab cara dia cakap mcm ni.. u boleh jugak anta anak u kat brainy bunch yg lain sebab kat sini mahal skit.. aku dgn naim mcm tercengang.. boleh ko ckp mcm tu.. pastu aku tanya dia pasal mandarin.. dia ckp so far tak ader pun lagi kat mana2 brainy bunch yg ada mandarin.. tapi tulis dlm website n masa aku cal ckp optional.. tapi memang mcm malas nak layanlar.. dia siap cakap.. all fees u can refer to website.. ok fine.. dlm hati aku.. orang melayu buat biz..

2nd place aku pegi tgk is little caliph dekat taman alam megah..  yg nie memang dekat dgn umahlar.. around 5 minutes mcm tu.. tapi mcm tak berkenan sgt sebab bawah dia tu workshop kereta.. tak naik tgk pun sebab hari sabtu dia tutup.. so tak boleh nak komen byk sgt..

pastu teruskan pencarian utk sekolah firaz.. giler penat mencarik tempat..

terus pegi ke Q-dees dekat putra height jugak. tapi yg putra height ni dekat dgn alam megah tu.. tapi taklar dekat mana pun.. kebetulan hari aku pegi tu hari open day dia.. firaz plak tido masa aku sampai kat Q-dees ni.. aku masuk jer.. dia punya manager kat situ terus invite kitaorang kat dlm class.. terus bersemangat tunjuk silibus diaoarnag.. mcm maner cara diaoarng mengajar.. buat demo dia mengajar k.. mcm aku n naim ni budak umur 3 thn.. pastu terangkan aper kelebihan silibus dia satu persatu.. walaupun aku n naim datang lambat sebab session budak umur 3 thn dah lepas.. dia still terangkan satu2 kat kitoarnag.. terus aku berminat nak anta firaz kat situ.. pastu bila tanya pasal madarin jer.. dia terus kata semua ader.. no extra charge.. cuma kelas agama jer kena tambah skit lagi.. tapi still reasonable the price.. ini sudah bagus..

dah abis dia punya explanation pasal class, silibus baru  dia terang2kan fees semua.. lepas dah terangkan semua.. invite kitoarnag plak session open day utk budak umur 6 thn... nampak budak2 tu semua dah boleh baca dah.. nampak mcm firaz suka..

mungkin ader yg nak tau pasal fees.. ok for brainy bunch tu dia punya fees ikut tempat.. normally sama kecuali yg kat putra height tu sebab dia kata sewa mahal.. utk budak yg sampai pukul 3 price dia kat branch2 brainy bunch yg lain around RM480 but at putra height price dia a bit higher.. RM570 if im not mistaken.. n if sampai petang.. kul 6 ker 7 mcm tular.. around RM680 kat branch lain.. tapi kat putra height tu RM750.. additional hours they will charged u RM20 per hour..

for little Caliph tu price dia around RM350 sampai petang.. memang sgt2 murah.. tapi tak boleh nak tau aper yg ader semua sebab aku tak further check... hari sabtu yg aku pegi tu tak bukak.. so boleh ckp thru phone jer dgn owner dia.. yg lain tak tau mcm maner..

For Q-dees plak.. charge dia per months RM605.. RM275 utk class sampai kul 12 rasanya.. then yg jaga petang tu kalau sampai kul 3 add RM280 and kalau sampai kul 7 RM330.. so kalau in case kita terlambat sbb hujan lebat ker, aper2 hallar.. just inform them.. nanti diaornag tunggu sampi kul 7 lebih without charge.. tapi tak bolehlar hari2 plak.. mcm tak fair plak kat diaorangkan? orang dah bagi free ko ambik kesempatan plak..

aku ader ambik skit2 picture masa aku kat Q-dees.. tempat lain tak sempat ambik gambar..



nie manager dia.. very energatic


nie session dgn parent.. so parent boleh tgk improvement anak masing2.. nie dia suruh budak2 nie membaca depan parents.. 


since main language kat q-dees ni in english.. dia tak nak budak2 tak tau malay especially budak2 cina yg masuk sini.. so ader jugak lession in malay.. ni aku snap gambar diaorang tgh nyanyi lagi malay..

aku try nak download video dioarnag nyanyi.. tapi aper tah error kluar.. boring aku tunggu.. nanti kalau aku rajin aku buat part II punya version.. lagi byk gambar n video k.. masa pegi nie tak byk sgt gambar sebab firaz tido.. half way orang tu explain baru firaz bgn.. 


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014